Thursday 19 February 2009

Abu Dhabi ရဲ့ ကူးသန္းသြားလာေရး

အင္း....ေလွျပိဳင္ပြဲျပီးကတည္းက အလုပ္ဘက္ကို အာရံုျပန္ထားဖို. စိတ္ကူးျပီး၊ အိုဗာတိုင္ေလး တစ္ရက္ဆင္း ေပးလိုက္တာ ခ်က္ခ်င္းဖ်ားျပီး၊ Sick leave ၂ရက္ယူလိုက္ရပါေရာလား။ ဒီေန့က ဒုတိယေန့ေပါ့။ မေန့ကေတာ့ Sick leave ရတာနဲ့ အစ္မအိမ္ကို ေျပး၊ ေနမေကာင္းတာ ေျပာျပီး ခ်က္ေကၽြးသမွ်ဇိမ္နဲ့ စားေသာက္ အိပ္။ ရွယ္ဘဲ။ ဒီေန့ေတာ့ အစ္မလုပ္တဲ့သူ အလုပ္သြားေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာေလး ကလိျပီး အပန္းေျဖ။ တစ္ေန့လံုး အိပ္လိုက္၊ ကြန္ပ်ဴတာၾကည့္လိုက္နဲ့ မနက္ဖန္ အလုပ္ျပန္ဆင္းဖို.ေတာင္ ပ်င္းေနျပီ။
အပ်င္းေျပၾကည့္ဖို.ဖြင့္လိုက္တဲ့ KBS channel ကလည္း ရုပ္ရွင္မျပဘဲ သတင္းေတြလာေနေလရဲ့။ ဘာလုပ္ရရင္ ေကာင္းမလဲဆိုျပီး၊ ဘေလာ့ကို ဖြင့္လိုက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ထေနာင္းက အသစ္လာေခ်ာင္းတယ္တဲ့။ တကယ္ေတာ့ သယ္ရင္းရဲ့ နာကိုယ္တိုင္လဲ အသစ္ေရးရဖို. စိတ္ကူးရွိေသာ္ျငားလည္း ဦးေႏွာက္က မထြက္။ မေရးရေသးဘူးလို.ထင္တဲ့ ကိုယ္တို. အဘူဒါဘီရဲ့ ယာဥ္စီးျခင္းကိစကို ေရးလိုက္ဦးမယ္။ (တိုတိုေလးေရးရင္ရလို....အဟီး)
Abu Dhabi, Dubai ႏိုင္ငံေတြမွာ အဓိကအားျဖင့္ ကူးသန္းသြားလာေရးကုိ taxi အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဒီႏိုင္ငံေတြမွာ bus ကားအသံုးျပဳသူဦးေရာ နည္းပါးပါတယ္။Abu Dhabi ေရာက္ကာစကဆို Bus ကားလံုး၀မရွိပါဘူး။ ျပီးခဲ့တဲ့ 2008, August လေလာက္ကမွ Bus ေတြစတင္ေျပးဆြဲေပးပါတယ္။ Bus ကားခကိုေတာ့ ၂၀၀၈ႏွစ္ကုန္ထိ အလကားပို.ေဆာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ႏွဳန္းထားနဲ့ ပို.ေဆာင္ေပးလဲ မသိပါဘူး။ (အဟီး.. ေရးခ်င္ေသာ္ျငားလည္း အခ်က္အလက္က ေသခ်ာသိဘူး)
Bus ကားကိုေတာ့ အလုပ္ၾကမ္းသမားလူတန္းစားမ်ားျဖစ္တဲ့ ပါကစတန္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ အိႏိယနဲ့ နီေပါ လူမ်ိဳးမ်ားသာ အစီးမ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ. အလုပ္မွ ferry မစီစဥ္ေပးေသာ ကုန္တိုက္၀န္ထမ္းအခ်ိဳ.လဲ စီးလာၾကတာ ေတြ.ရပါတယ္။
TAXI ကိုေတာ့ သာမာန္ အလုပ္သမား လူတန္းစားအမ်ားစုနဲ့ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား စီးၾကပါတယ္။ TAXI ခကို မီတာနဲ့ ေပးရေပမယ့္၊ တခ်ိဳ.ေနရာေတြကို ညိွႏွိဳင္းေစ်းနဲ့ လိုက္ပို.ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ကားေမာင္းသူ အမ်ားစုဟာ ပါကစတန္နဲ့ နီေပါလူမ်ိဳးသာမ်ားပါတယ္။ Abu Dhabi မွာ ေျမေအာက္ရထား လံုး၀မရွိပါဘူး။ စက္ဘီစီးသူ လူနည္းစုရွိေသာ္လည္း၊ ဆိုင္ကယ္စီးသူ မရွိပါ။ (ဥပေဒအရ ပိတ္ပင္ထားတယ္ ထင္ပါတယ္။) အခ်ိဳ. စားေသာက္ဆိုင္မ်ားမွ ပို.ေဆာင္ေရး၀န္ထမ္းအခ်ိဳ.သာ စကူတာေလးေတြ စီးတာေတြ.ရတတ္ပါတယ္။
ကိုယ္ပိုင္ကားကေတာ့ ေျပာမေနနဲ့ေတာ့ ေပါ့ေနာ္။ အခ်မ္းသာဆံုးေရနံ သူေဌးၾကီးေတြေနတဲ့ တိုင္းျပည္မွာ ေနာက္ဆံုးေပၚကားမ်ိဳးစံုကို ေတြ.ရပါတယ္။ တစ္စီးလံုး ေရႊျဖဴနဲ့ လုပ္ထားတဲ့ ကားေတြ၊ ေရႊဘယ္ႏွကာရက္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ကားေတြ၊ နံပါတ္ေတာင္မထြက္ေသးတဲ့ ေနာက္ဆံုးေပၚကားေတြကေတာ့ Shake လို.ေခၚတယ္ အာရပ္ေစာ္ဘြားၾကီးေတြရဲ့ လက္ေအာက္မွာ ရွိေနပါတယ္။ အခုဒီဘက္မွာ ေခတ္စားေနတာကေတာ့ သူေဌးေတြက ကားမျပိဳင္ေတာ့ဘဲ သေဘၤာျပိဳင္ေနၾကပါတယ္။ ဆိပ္ကမ္း Marina ေတြမွာ ရပ္ထားတဲ့ သေဘၤာေတြရဲ့ လွခ်က္ကေတာ့ဗ်ာ ေျပာမေနနဲ့။ သေဘၤာတစ္ညရပ္ခတင္ ကိုယ္တို. တစ္ႏွစ္စာလုပ္ခထပ္ပိုတယ္ခင္ဗ်။
ဒီႏိုင္ငံမွာ ကားေစ်းက အနိမ့္ဆံုး DHS 30,000 ျမန္မာေငြနဲ့ဆို ၉,၀၀၀,၀၀၀က်ပ္ဆိုရင္ ဆလြန္းကားေလးဘာေလး 2006 ေမာ္ဒယ္ေလာက္ေတာ့ ရႏိုင္တယ္။ ရန္ကုန္ကားေစ်းထက္စာရင္ေတာ့ သက္သာတယ္ ေျပာႏိုင္တာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းၾကီးတာက ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ခပါ။ လမ္းေပၚမွာ Speed အျမင့္ဆံုးတင္ျပီး ေမာင္းတတ္တဲ့ ကားေတြေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ကိုေတာ္ရံုေမာင္းတတ္ရံုနဲ့ မေပးပါဘူး။ လိုင္စင္ရဖို. သင္တန္းကို အၾကိမ္ၾကိမ္တတ္ျပီးမွ ထုတ္ေပးပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ရဖို.က Dhs 10,000 ေလာက္ကုန္ခ်င္ကုန္တတ္ပါတယ္။ ကားခရဲ့ ၃ပံုတစ္ပံုေလာက္ေပါ့။ ယာဥ္ကို အရွိန္ႏွဳန္းအျမင့္နဲ့ ေမာင္းတတ္လို.လားမသိဘူး ယာဥ္တိုက္မွဳေတြကေတာ့ ဒုနဲ့ ေဒးပါဘဲ။ ရဲကလဲ ေရာက္တာျမန္သလားမေမးနဲ့၊ ၅မိနစ္ထပ္ပိုမၾကာပါဘူး။ ဘာျပသနာျဖစ္ျဖစ္ ရဲေခၚလို.ရပါတယ္။ taxi ခ ပိုေတာင္းတာက အစေပါ့။
ကိုယ္သိသေလာက္ Abu Dhabi ရဲ့ ကူးသန္းသြားလာေရး ကိုသူငယ္ခ်င္းတို.ကို မွ်ေ၀တာပါ။ လိုေနတာ၊ ပိုသြားတာ၊ မွားေနတာေတြလဲ ရွိမွာပါ။ ကိုယ္သိသမွ်ကိုဘဲ ခ်ေရးျဖစ္တာပါ။

1 comment:

♥ Acacia ♥ said...

သူမ်ားႏိုင္ငံ အေၾကာင္း ဖတ္ရတာ ဗဟုသုတရပါ့ :)